Berlitz har optimeret deres nordiske samarbejde med Visma net
Berlitz er en international sprogskole, der tilbyder sproglektioner og kulturel træning for både børn og voksne, og har mere end 500 sprogcentre fordelt i mere end 70 lande på verdensplan. I de nordiske lande, hvor Berlitz også har kontorer, anvendte de en lokalinstalleret Microsoft Navision som deres centrale økonomisystem, men gennem årene opstod et større og særligt behov for at arbejde mere fleksibelt på tværs af landegrænser.
Berlitz ønskede at strømline processer og arbejdsgange bedst muligt, og derfor var det oplagt at vælge et nyt fælles ERP-system.
Det åbenlyse kriterium for et nyt ERP-system var at det skulle være 100% cloudbaseret. Det skulle være let tilgængeligt for alle medarbejdere, brugervenligt og nemt at integrere til. Samtidig var det også et krav, at hvert land kunne tilpasse det nye ERP-system til deres lokale behov.
- Rasmus Beck, Finance Manager, Berlitz
Valget faldt på Visma net ERP netop fordi, at det er 100% cloudbaseret. Visma net ERP tilbyder en lang række integrations- og automatiseringsmuligheder, som gør det mere brugervenligt og nemt at arbejde med på tværs af kontorer.
“Visma net er et alt-i-et-værktøj som er intuitivt at arbejde med. F.eks. er det let for mig selv at tilrette rapporter med de parametrer og beregning, som det enkelte kontor har behov for uden, at jeg behøver hjælp fra vores partner .”
- Rasmus Beck, Finance Manager, Berlitz
Berlitz har tidligt i processen taget Visma net ERP’s mange muligheder for automatisering til sig i deres dagligdag. Alle kundefakturaer sendes automatisk som elektroniske fakturaer via modulet AutoInvoice.
“Automatiseringen omkring Visma net er meget tidsbesparende og giver et godt overblik over forretningen. 90% af alle fakturaer bliver automatisk OCR-genkendt og registreret direkte i vores regnskab. Jeg har minimum sparet 5 timers arbejde pr. måned på håndtering af leverandørfakturaer alene.”
- Rasmus Beck, Finance Manager, Berlitz
Berlitz har også 100% integration til deres bank via modulet AutoPay. AutoPay håndterer ind- og udbetalinger via en højsikret integration.
“Jeg kan håndtere de fleste af mine ind- og udbetalinger uden at skulle tilgå min netbank. Det giver mig et godt overblik, og sparer mig en del tid. Sikkerheden ved et fuldt integreret tillægsmodul som AutoPay giver mig tryghed, i at der ikke vil ske brud på integrationen under evt. opgraderinger.”
- Rasmus Beck, Finance Manager, Berlitz
For Berlitz var det vigtigt at vælge en partner, som opererer i de nordiske lande. Her faldt valget på Amesto Solutions, som har afdelinger i Norge, Sverige og Danmark. Berlitz’ enkelte kontorer i hvert land har derfor tæt kontakt med deres lokale partner, og samtidig kan Amesto Solutions’ nordiske konsulenter trække på hinandens ressourcer og kompetencer på tværs.
På denne måde har Amesto Solutions et dybdegående kendskab til hele Berlitz’ forretningsmodel i Norden. Det giver dem ikke kun mulighed for at yde den bedste support til Berlitz, men også hjælpe dem til at vækste og skalere deres potentiale.
“Amesto har udvist dyb forståelse og kendskab til vores forretning og været meget proaktive i deres tilgang”
- Rasmus Beck, Finance Manager, Berlitz